بسته

پی وی سی چیست و معرفی انواع شیلنگ های pvc

پی وی سی چیست و معرفی انواع شیلنگ های pvc

پی وی سی چیست و معرفی انواع شیلنگ های pvc

تاریخچه مختصری از PVC

پی وی سی در سال 1835 میلادی توسط شیمیدان فرانسوی هنری رگنو – به طور تصادفی – کشف شد. گاز، وینیل کلرید به طور تصادفی در معرض نور خورشید قرار گرفت و در نتیجه به یک جامد تبدیل شد. این تغییر اکنون به عنوان پلیمریزاسیون شناخته می شود.

محبوبیت PVC

سپس پی وی سی در محصولات داخلی مختلف مانند زیرلایه های ضد آب و توپ گلف استفاده شد. در جنگ جهانی دوم بود که استفاده از پی وی سی با کمبود لاستیک در ایالات متحده واقعاً اوج گرفت. شروع جنگ جهانی دوم تقریباً تمام عرضه لاستیک طبیعی را در ایالات متحده قطع کرد. در آن زمان، ایالات متحده حدود یک میلیون تن لاستیک ذخیره داشت. با این حال، مصرف 600000 تن در سال، بدون دسترسی به زنجیره تامین در طول جنگ، طوفانی کامل در استفاده از pvcایجاد کرد.

محبویت PVC باعث شد تا به عنوان جایگزینی برای نصب سیم در تمام کشتی های نظامی ایالات متحده شناخته شود. پس از جنگ جهانی دوم، استفاده از PVC هر سال بیشتر و بیشتر شد – طوریکه در حال حاضر ، تقریباً در هر صنعت جزء اصلی است.

شیلنگ های پی وی سی به ویژه در اوایل دهه 1960 بسیار محبوب شدند و در کشاورزی، تولید و سایر صنایع مورد استفاده قرار گرفتند. این روزها در بسیاری از محصولات خانگی مانند شیلنگ باغی، یخچال و غیره استفاده می شود.

 

pvc چیست
pvc چیست

انواع شیلنگ ها و کاربردها

انواع مختلفی از شیلنگ های پی وی سی مانند شلنگ های تخت، بافته شده فولادی، شلنگ های آتش نشانی با روکش لاستیکی و شیلنگ های مکنده وجود دارد.کاربرد شیلنگ های پی وی سی در منزل  شما در حیاط خلوت، سر دوش های دستی حمام و زیر سینک آشپزخانه می باشد.هم چنین بهترین نوع شیلنگ کولر ، از نوع پی وی سی میباشد

اگر به سمت وسیله نقلیه خود بروید،شیلنگ های PVC رابخش جدایی ناپذیر عملکرد موتور شما هستند. شیلنگ PVC به عنوان یک دریچه فشار در میل لنگ استفاده می شود تا روغن درزگیر نشود.

کشاورزان برای آبیاری مزارع و سمپاشی محصولات با آفت کش ها و مکمل ها، از شلنگ پی وی سی مکش فولادی و مکش پیچ استفاده می کنند. آنها همچنین از آن به عنوان وسیله انتقال غلات، آرد و حتی گاز و سوخت استفاده می کنند. در مورد کاربردهای صنعتی، شیلنگ های PVC هیدرولیک در ماشین آلات کارخانه های تولیدی استفاده می شود.

در صنعت نفت و گاز، شیلنگ های تقویت شده با فولاد، شیلنگ های PVC را در برابر خوردگی و استاتیک مقاوم می کند. این امر آن را به گزینه ای مناسب برای جابجایی مایعات و گازهای پرفشار و انفجاری تبدیل می کند. همین تقویت همچنین انتقال لجن را از طریق شیلنگ های مکش در بخش های ساختمانی، شیمیایی و خودروسازی ممکن می کند.شیلنگ تقویت شده با بافته پی وی سی بیشتر در کشاورزی، ماهیگیری، مهندسی و اقلام خانگی استفاده می شود.

همانطور که می بینید، PVC در سراسر جها犀利士 ن در بسیاری از موارد استفاده می شود. در واقع، این یکی از همه کاره ترین شیلنگ ها در صنعت PVF است که بیش از 82 درصد از فروش شلنگ را به خود اختصاص داده است. این تا حدی به دلیل اقتصادی بودن PVC است. همچنین، برای کاربردهایی که در معرض دمای شدید، اشعه ماوراء بنفش یا مواد شیمیایی قرار ندارند، عالی است. این یک شیلنگ سبک با کاربردهای مختلف است، بنابراین پرفروش است.

شیلنگ های pvc
شیلنگ های pvc

سایر انواع متداول شیلنگ پی وی سی

علاوه بر این، شیلنگ PVC یکی از گسترده ترین انواع شیلنگ را در زیر چتر PVC دارد. برخی از محبوب ترین آنها عبارتند از:

شیلنگ مکش راه راه

شیلنگ مکش موجدار PVC انعطاف پذیر است و برای انتقال و مکش در کاربردهایی که شفافیت لازم است طراحی شده است. شما می توانید انسداد و جریان مواد را مشاهده کنید تا بتوانید عملیات را به طور مداوم ادامه دهید. شیلنگ واقعی (لوله) پی وی سی شفاف صاف با پوشش راه راه برای انعطاف پذیری است. می توان آن را با انواع کوپلینگ شیلنگ متناسب با مشخصات شغلی شما نصب کرد.

کاربرد:

طراحی شده برای تامین آب و زهکشی معمولی یا حمل مایعات یا مواد پودری. معمولاً در کارهای آب و برق، ساخت و ساز تجاری، شیلات و کشتی سازی استفاده می شود.

امکانات:

-مقاوم در برابر مواد شیمیایی و سایش

-بسیار منعطف

-مقاوم در برابر له شدن می تواند ضربه را تحمل کند

-ساختار داخلی صاف جریان مواد را آسان می کند

-اقتصادی، سبک و به راحتی برای حمل و نقل بدون دردسر خم می شود

شلنگ تخت:

شلنگ تخلیه، شلنگ پمپ یا شلنگ تحویل نیز نامیده می شود. ایده آل برای حمل آب، مواد شیمیایی سبک و سایر سیالات در بسیاری از صنایع. شیلنگ بسیار قوی و در عین حال بسیار سبک وزن است.

کاربرد:

گزینه های کوپلینگ شامل آلومینیوم، کانکتورهای اتصال سریع یا Gator است

ساقه قفل را از طریق روش های متعددی انجام دهید. برای کاربردهای دریایی و همچنین ساخت و ساز و کشاورزی، به ویژه مهاجرت و کنترل سیل به خوبی کار می کند.

امکانات:

-برای حمل و نقل و ذخیره سازی آسان به صورت صاف قرار می گیرد

-آب را جذب نمی کند یا اجازه رشد کپک را نمی دهد

-در برابر روغن، گریس و همچنین بسیاری از مواد شیمیایی و اسیدها مقاوم است

-محافظت در برابر اشعه ماوراء بنفش به آن اجازه می دهد تا در شرایط بیرونی مقاومت کند.

شیلنگ گاز پی وی سی

شیلنگ گاز PVC از PVC با کیفیت بالا ساخته شده است. انعطاف پذیر است، خاصیت ارتجاعی دارد، از برش شلنگ جلوگیری می کند و از داخل در برابر شعله یا هر منبع گرمایی محافظت می کند. دیوارهای داخلی صاف می توانند افت فشار را کاهش داده و سرعت جریان را افزایش دهند.

برنامه های کاربردی:

به طور گسترده برای انتقال گاز طبیعی اغلب در کاربردهای مسکونی کم فشار مانند اجاق گاز استفاده می شود.

امکانات:

-مقاوم در برابر آب و هوا

-ضد پیری

-سبک اما منعطف و خم نمی شود

-آسان برای استفاده

-مقاوم در برابر اشعه ماوراء بنفش و ازن که به آن طول عمر طولانی می دهد

شیلنگ پی وی سی WASHDOWN

ساخته شده از پی وی سی سبک و بادوام که جایگزینی برای شلنگ های لاستیکی و پلاستیکی است. حتی در دماهای بسیار سرد انعطاف پذیر باقی می ماند و در برابر پیچ خوردن مقاومت می کند و در عین حال صاف می ماند.

کاربرد:

معمولاً از این شیلنگ در برنامه های شستشو با آب سرد مانند مزارع لبنیات و کارواش ها استفاده می شود.

امکانات:

-قابل انعطاف

-در برابر پیچ خوردگی ها مقاومت می کند

-دسته آسان

-غیر سمی

-مقاوم در برابر اشعه ماوراء بنفش

شیلنگ جوش پی وی سی:

شیلنگ جوش PVC دقیقاً برای همان چیزی که توصیف می کند – جوشکاری طراحی شده است. این شیلنگ برای تمام کاربردهای جوشکاری و برش اکسیژن-استیلن مناسب است. از آنجا که سبک و بسیار انعطاف پذیر است، اغلب برای جوشکاری در فواصل طولانی نیز استفاده می شود.

امکانات:

-مقاوم در برابر آب و هوا

-سبک، منعطف و بدون پیچ خوردگی

-دستکاری آسان

-مقاوم در برابر مواد شیمیایی

-مقاوم در برابر ضربه، نشتی و مقاوم در برابر شعله

-فشار بالا بین 300psi و 600psi را به خوبی تحمل می کند

-پی وی سی در مقابل شیلنگ پلی یورتان

پلی اورتان (PU) و پلی وینیل کلراید (PVC) دو مورد از محبوب ترین مواد برای استفاده از شیلنگ های صنعتی هستند. هر دو از انواع ترموپلاستیک ساخته شده‌اند، اما تفاوت‌های کلیدی بین این دو وجود دارد. به همین دلیل، PVC برای برخی از کاربردها مناسب تر است، در حالی که پلی اورتان در برخی از کاربردهای دیگر نیز بهتر از PVC است.

شیلنگ های pvc (شیلنگ پی وی سی )

PVC برای استفاده در مواد غذایی، آبیاری، لبنیات و کاربردهای پزشکی نیز مناسب است. با این حال، از آنجایی که در برابر هوا و بیشتر مواد شیمیایی بسیار مقاوم است، می توان از آن برای موارد بسیار بیشتری استفاده کرد.شیلنگ پی وی سی در انواع سنگین، متوسط ​​یا سبک موجود است و می توان آن را تقویت کرد.در نتیجه، شیلنگ PVC همیشه برای هر کاربرد مورد تقاضا است. با این حال، شیلنگ PVC دارای نقاط ضعفی است. با برخی از روغن ها، مواد شیمیایی و مایعاتی که به مرور زمان می توانند آن را تجزیه کنند و باعث ترک خوردن آن شوند، سازگار نیست. خوشبختانه، TPC همچنین دارای شیلنگ PVC ویژه و مقاوم در برابر روغن با آسترهای مخصوص برای جلوگیری از آن است.

شیلنگ پلی اورتان (PU):

شیلنگ پلی اورتان جایی که پی وی سی با مشکل مواجه است را پر می کند و در برابر بیشتر سیالات و مواد شیمیایی مبتنی بر نفت مقاومت فوق العاده ای ارائه می دهد. به همین دلیل است که شلنگ PU اغلب در خطوط سوخت استفاده می شود. دماهای پایین تر نیز برای شلنگ پلی اورتان مشکلی ندارد.علاوه بر این، کاربردهای فشار بالا یکی دیگر از زمینه‌هایی است که شیلنگ پلی‌اورتان واقعاً در این کاربردها می‌درخشد. با این حال، پلی اورتان مانند PVC نیست، بنابراین برای کشاورزی یا صنایع غذایی مناسب نیست.

آیا شیلنگ PVC برای پروژه شما مناسب است؟

اینکه آیا برنامه شما برای PVC یا نوع دیگری از شیلنگ مناسب است، به عوامل زیادی بستگی دارد. بنابراین، شما می خواهید مشخصات پروژه خود را با یکی از مشاوران ما در میان بگذارید. امروز با ما تماس بگیرید، ما مشتاقانه منتظر خدمت شما هستیم.

شیلنز انواع شیلنگ کولر آبی pvc  را تولید مینماید.

 

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

همین حالا تماس بگیرید